Yükleniyor..
Film İncelemeleri

El Cuerpo / Ceset

 

Film Künyesi

Yönetmen: Oriol Paula

Oyuncular:  José Coronado,  Hugo Silva,  Belén Rueda,  Aura Garrido,  Nausicaa Bonnín

Türü: Gerilim / Gizem

Yapım : 2012, İspanya

Süre:  108 dk

Imdb: 7.6

Oriol Paula’nın yönetmenliğinden izlediğimiz hayatta her şeyi düzenli ve planlı olan iş kadını Mayka’nın cesedinin ortadan kaybolması ve sonrasında sır perdesi arkasında gelişen olayların tek tek gün yüzüne çıkışını konu edinen bir filmdir. İzleyici intikam duygusunun, gerçek aşkın ve sevginin, korkunun, sevdiğini kaybetmenin verdiği çaresizliğin birey üzerindeki etkilerini hatta bireye neler yaptırabileceğini açık ve net bir şekilde gözlemleme fırsatı bulacaktır.

Filmin Psikolojik Açıdan İncelenmesi

Álex Ulloa (Hugo Silva): Genç ve başarılı bir kimyager olan Álex, sadakatsiz koca rolüyle karşımıza çıkan bir karakterdir. Kendisinden yaşça büyük Mayka’yla tesadüf eseri tanışıp evlenmiştir ve gün geldiğinde artık bu kadınla birlikte olmak istememektedir. Filmde asıl olaylar bu evreden sonra gelişmektedir. Devamlı olarak bilinmezliğin gerilimi yüzüne yansırken gecenin sükûnetini bozmayacak profesyonellikte oynamıştır ve bu da izleyicinin gözlerini doldurmuştur.

 

 

 

 

 

Mayka Villaverde (Belén Rueda): Hayatını düzene oturtmuş, istediği adamla evliliğini sürdüren, yaşına rağmen oldukça genç gözüken zengin, sarışın ve alımlı bir kadın karakter olarak filmde yerini almıştır. Kendisine ait bir kimya laboratuvarının olması eşini kendisine bağlamasında etken olmuştur. Ne yazık ki hiç beklemediği bir anda ölüm kapısını çalacaktır.

Jaime Peña (José Coronado):  Uzun yıllar önce eşini kaybeden ve bu travmanın izlerini henüz tam olarak atlatamayan bir polis memuru olarak karşımıza çıkmaktadır. Álex Ulloa’nın davasını ise hem bireysel çatışmalarını çözüme kavuşturmak hem de halen meslekte yetkin bir polis olduğunu göstermek için değerlendirecektir.

Film genel açıdan değerlendirilirse; gerilim ve gizemin iç içe geçtiği, birbirine monte edilen parçalar üzerine kurulan oldukça akıcı bir hikâyesinin olduğunu söylenebilmektedir. Yer yer geriye dönüşler yapılarak izleyicinin heyecanı ve zihin egzersizleri sürekli tutulmuştur. Yönetmenin, filmin finaline dair izleyicinin kafasında devamlı olarak farklı senaryolar çizmesi ve izleyiciyi beklenmedik bir sonla karşılaştırması yapımın kalitesini artırmaktadır. Sonuç olarak denebilir ki; kendi içinde zıtlığa yer vermeyen sahnelerin kapalı uçlu bir olay örgüsüyle bütünleşmesi izleyiciyi finalde parçaları birleştirmeye yöneltmiştir.

 

MİNE TEKİN

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir